Pop market, η νέα άφιξη στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

Παράδοση ειδών σούπερ μάρκετ εντός 15 λεπτών υπόσχεται η Pop Market, μια νέα πλατφόρμα που "ανέβηκε” πριν από λίγα 24ωρα στον διαδικτυακό "αέρα” και είναι δημιούργημα του Τάκη Μαλαβέτα και του Nick Telecki πρώην στελέχους της Delivery Hero.

Μοιράσου το Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

Pop market, η νέα άφιξη στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

Παράδοση ειδών σούπερ μάρκετ εντός 15 λεπτών υπόσχεται η Pop Market, μια νέα πλατφόρμα που “ανέβηκε” πριν από λίγα 24ωρα στον διαδικτυακό “αέρα” και είναι δημιούργημα του Τάκη Μαλαβέτα και του Nick Telecki πρώην στελέχους της Delivery Hero. 

Ο Τάκης Μαλαβέτας δεν είναι καινούργιος στον χώρο του grocery delivery. Το πρώτο του εγχείρημα ήταν στη Μεγάλη Βρετανία με την Home Run, μια προσπάθεια όμως η οποία μετά από τέσσερα χρόνια κατέβασε ρολά. Ποιοι ήταν οι λόγοι αποτυχίας του πρώτου εγχειρήματος και που διαφέρει αυτή η νέα προσπάθεια του;

“Παρόλο που με την Home Run, μέσα σε τέσσερα χρόνια, καταφέραμε να συμπληρώσουμε δεκάδες χιλιάδες παραγγελίες σε πελάτες του Ηνωμένου Βασιλείου, το μοντέλο που ακολουθήσαμε δεν προσέφερε το καλύτερο δυνατό customer experience.

Συνεργαζόμασταν κατευθείαν με τα σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει έλεγχος της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αρκετές φορές λοιπόν, ήρθαμε αντιμέτωποι με το κλασικό φαινόμενο του “out of stock items”, που αντιμετωπίζουν σχεδόν όλοι οι online supermaket shoppers, και ο πελάτης έμενε απογοητευμένος λόγω αντικατάστασης ή μη διαθέσιμων προϊόντων”, λέει ο κ. Μαλαβέτας. 

Με την Pop τα πράγματα είναι διαφορετικά, σημειώνει. Πλέον, όπως αναφέρει ο κ. Μαλαβέτας, έχει τον απόλυτο έλεγχο των προϊόντων, της εφοδιαστικής αλυσίδας και όλων των συστημάτων διαχείρισης που της επιτρέπουν να παρέχει στον πελάτη 100% στοκ προϊόντων και να διεκπεραιώνει την παραγγελία του (pick, pack, deliver) σε λιγότερο από 15 λεπτά και σε ανταγωνιστικές τιμές.

“Ως εκ τούτου, το customer experience είναι μοναδικό και θα παίξει τον σημαντικότερο ρόλο στην επιτυχία αυτού του εγχειρήματος”, αναφέρει.

Γιατί όμως επέλεξε να επενδύσει στην Ελλάδα και όχι στη Μεγάλη Βρετανία όπου γνώριζε την αγορά; “Γιατί το ratio κόστους-κέρδους στην Ελλάδα είναι περισσότερο ελκυστικό σε σχέση με πολλές άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες.

Η Ελλάδα αρχίζει και μετατρέπεται σε μια πολλά υποσχόμενη αγορά, με απόδειξη πολλά start-up success stories τα τελευταία χρόνια. Ειδικά στον κλάδο της online παράδοσης, η κουλτούρα του Έλληνα, αλλά και το μεγάλο consumer density της Αθήνας, στρέφονται ευνοϊκά προς τη μεγέθυνση της αγοράς”, λέει ο κ. Μαλαβέτας. 

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Ελλάδα τώρα ξεκινάει να αναπτύσσεται στον χώρο του γρήγορου εμπορίου και καθώς η ανάπτυξη είναι ραγδαία, θα υπάρξει μεγάλη αύξηση της αγοράς τα επόμενα χρόνια. “Σίγουρα αν κάποιος καταφέρει να κατακτήσει την Αθήνα, τότε είναι πολύ πιθανό να κατακτήσει και την υπόλοιπη χώρα”, συμπληρώνει.

Το νέο εγχείρημα του κ. Μαλαβέτα το στηρίζουν η Global Founders Capital και οι 468 Capital, -από τα μεγαλύτερα διεθνή funds παγκοσμίως όπως λέει-, ενώ ξεκαθαρίζει ότι ο κ. Αποστολάκης δεν έχει καμία ανάμειξη με το νέο εγχείρημα -η Venture Friends του κ. Αποστολάκη που είχε επενδύσει στην Home Run. 

Ο κ. Μαλαβέτας, αν και δεν αποκαλύπτει ποιο είναι το ύψος των κεφαλαίων, λέει στο capital.gr πως η Pop κατάφερε να εξασφαλίσει τον υψηλότερο γύρο χρηματοδότησης (εκατομμυρίων ευρώ) που έχει σηκώσει έως σήμερα ελληνική startup σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης (early stage).

Πώς όμως το κατάφερε αυτό; “Ο αρχικός λόγος που ένα fund αποφασίζει να στηρίξει μια επιχειρηματική ιδέα είναι η ομάδα. Στην προκειμένη, η ομάδα μας αποτελείται από ανθρώπους με μεγάλη γνώση στον χώρο του online grocery-delivery, τόσο επενδυτικά, όσο και επιχειρηματικά.

Η Pop αποτελεί την τρίτη start-up για μένα στον συγκεκριμένο κλάδο και ο Nick Telecki (co-founder) κατείχε πρόσφατα θέση-κλειδί στην πολυεθνική Delivery Herο, με ηγετικό ρόλο στον κλάδο του γρήγορου εμπορίου παγκοσμίως. Εκτός από την ομάδα ωστόσο, οι επενδυτές μας έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης και στην Ελλάδα, μία πολύ ελκυστική αγορά με μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης”, σημειώνει.

Αναφορικά με το μοντέλο ανάπτυξης και τα σχέδια της Pop ο κ. Μαλαβέτας λέει στο Capital.gr: “για τα προϊόντα μας, έχουμε δημιουργήσει έναν κατάλογο από χιλιάδες κωδικούς τα οποία διατηρούμε στις δικές μας αποθήκες (dark stores) από δικούς μας προμηθευτές αποκλειστικά, διασφαλίζοντας έτσι την υψηλή ποιότητά τους.

Στο ίδιο πλαίσιο της δημιουργίας ενός end-to-end επιχειρηματικού μοντέλου, σκοπός μας είναι να προσλαμβάνουμε και τους δικούς μας οδηγούς-διανομείς.

Το μοντέλο συνεργασίας με τους διανομείς μας είναι δυναμικό ωστόσο, όσο και η ανάπτυξή μας, και έτσι εξαρτάται από τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν ως αποτέλεσμα της επέκτασής μας στην Ελλάδα”.

Η εταιρεία έχει δημιουργήσει τμήμα αγορών που στελεχώνεται από ανθρώπους με πολυετή εμπειρία στον χώρο του retail και των σουπερμάρκετ, ενώ ο στόχος είναι να καλύψουν μεγάλο μέρος της Αττικής έως το τέλος του 2021, μέσω περισσότερων dark stores, δημιουργώντας 100 μόνιμες θέσεις εργασίας.

“Σε βάθος ενός χρόνου, έχουμε βλέψεις να επεκταθούμε και σε άλλες μεγάλες αγορές και νησιά της Ελλάδας που μπορούν να ανταποκριθούν στο επιχειρηματικό μας μοντέλο”, συμπληρώνει. 

Τι όμως μπορεί να αγοράσει ο καταναλωτής μέσα από το Pop Market; “ο στόχος είναι να καλύψουμε έως και 80% των προϊόντων που αναζητά ο σύγχρονος Έλληνας καταναλωτής σε συστηματική βάση.

Ανταποκρινόμενοι στις τάσεις της αγοράς για μικρότερα καλάθια σε συχνότερα χρονικά διαστήματα, τα προϊόντα μας περιλαμβάνουν μεγάλη γκάμα τροφίμων, μαναβικής, σνακ, κάβας, αλλά και προϊόντων για το σπίτι, από τα πιο γνωστά διεθνή brands, καθώς και από εκλεκτούς Έλληνες παραγωγούς.

Λόγω της απευθείας συνεργασίας με δικούς μας προμηθευτές, πετυχαίνουμε ανταγωνιστικές τιμές σε όλο το εύρος του καταλόγου μας”.

Source: Capital

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να σε ενημερώσουμε!